Mijn Kennis & Ervaring
Mijn Kennis & Ervaring
Recreatie branche:
1993 - 2013: Eigenaar van 3 zwemscholen
1997 - 2013: Eigenaar van een zwembad
2005 -2013: Eigenaar van een schoonheidssalon
2005 -2016 :Eigenaar Exploitatie gemeentezwembad Hippo's Les- & Sportbad De Beeck BV
2005 - nu: Eigenaar van Kolibri Leisure Management BV
2007-2008: Interim Directeur Subtropisch Zwemparadijs De Watertoren, Egmond aan Zee.
Horeca branche:
2013-2015: Mede eigenaar Ivy Foodconcepts BV
2014-2024: Mede eigenaar 4-sterren Boutique Hotel Huize Koningsbosch & Restaurant Aan het Bosch (zie foto's)
Personeel:
Op enig moment, alle bedrijven tezamen, bijna 100 man personeel
Kennis & Ervaring:
- Haalbaarheidsonderzoeken
- Conceptontwikkeling
- Productontwikkeling
- Exploitatiebegrotingen en Liquiditeitsprognoses
- Marketing en Public Relations
- Prijsstrategieën
- Software-integratie
- Management stijlen
- Human Resources
- Personeelstraining
- Teambuilding
- Leermeesterschap
Hieronder wat meer informatie over mijn werkzaamheden:
4-sterren Boutique Hotel Huize Koningsbosch van mijn vrouw en mij.
Hiervoor heb ik het bouwmanagement gedaan. Daarna heb ik mij vooral geconcentreerd op o.a. Revenue Management, Personeelstraining, Software integratie, Marketing, Productontwikkeling en dagelijks Management.
De nieuwe eigenaren zijn verder gegaan onder de naam; Zoomers Aan het Bos
Bij het 4-sterren Boutique Hotel hoort een goed restaurant.
Het is ons gelukt om hier een culinair hoogstaand restaurant te ontwikkelen, met veel aandacht voor wijn-spijs combinaties. Om goed te kunnen adviseren moest al het bedienend personeel over veel kennis en vaardigheden beschikken. Dit was één van mijn trainingsambities.
Vooral de momenten van sparren met onze chefkoks Natasja Wensink en Carsten Röbling heb ik als erg leuk ervaren.
Dus ook een goede kennis van kazen en bijpassende dranken.
De wijnen kochten wij overigens in bij Wijnkoperij Ockhuizen, die ook altijd bereid is geweest om te helpen ons personeel te trainen op wijnkennis.
Ook op onze kaasleveranciers (Betty van L'Amuse & Bourgondisch Lifestyle) konden we altijd rekenen.
Je hoeft niet alles alleen te doen.
Dit is overigens een oude foto van Max (li) en Daniel (re). Max heeft inmiddels een eigen Makelaarskantoor en Daniel een eigen Restaurant. Om maar aan te geven op welke kwaliteiten we ons personeel selecteerde.
Ik ben enorm trots op de warmte, vak-kennis en presentatie van als ons personeel. Dat waar we jaren hard op getraind hebben.
Een van de suites van ons hotel. De inrichting hebben we zelf gedaan. Alle 23 kamers hadden een eigen Look & Feel. Ook hier veel aandacht voor style en detail. Mijn taak om deze kamers online te verkopen, oftewel Revenue Management.
Naast hotelkamers en een restaurant kwam een groot gedeelte van de omzet uit verhuur van de drie zalen voor zakelijke, maar ook privé-evenementen. Bij mooi weer het liefst natuurlijk buiten op een van de terrassen.
Een van mijn speerpunten was het behalen van een GreenKey certificaat.
Op de foto gestart met Brons, maar al na één jaar Goud.
Maatschappelijk verantwoord en milieu vriendelijk ondernemen zie ik als een plicht. Dit was een bekroning van onze inzet.
Dit is een render (gemaakt door Roel Smit) van een van de siroopmachines die wij ontwikkeld hebben. Na een jaar onderzoek, o.a. door gesprekken met horeca ondernemers hebben we besloten dit product niet in productie te nemen. Vooral de grootte van de machine weerhield ondernemers om in het plan mee te gaan. Dit toont maar weer aan dat niet alle ideeën succesvol zijn. Dit 'verlies' moet je gewoon nemen.
Nog een render van de siroopmachine. Zoals je ziet wordt een groot gedeelte van de bar in beslag genomen.
Dat was in dit geval noodzakelijk omdat dit concept er van uit ging dat de gast zelf zijn drankje kon maken door verschillende natuurlijke siropen te combineren met plat of bruiswater én toevoegingen van bijvoorbeeld een citroenschijfje, kaneelstokje of citroengras.
Het onderzoek bestond o.a. uit een testpanel van 50 personen. We wilde weten welke combinaties van siropen, water en toevoegingen het meest in de smaak vielen. Dit leidde tot een spreadsheet van ruim 100 combinaties.
Ons testpanel deed dit, zoals je ziet, uiterst geconcentreerd en zorgvuldig.
In opdracht van Waternet hebben we in minder dan 6 maanden een drijvend zwembad ontwikkeld, laten bouwen én kandidaten gezocht voor de exploitatie.
De opdracht was om bewustwording te creëren dat op korte termijn de waterkwaliteit van de Amstel voldoende zou zijn om er in te zwemmen. De waterlijn van het zwembad was gelijk aan die van de Amstel. Door de glazen balustrade leek het alsof je in het openwater zwom. Mijn verantwoordelijkheid was: regelgeving, zwembadtechniek en exploitatie.
Destijds was dit het enige drijvende zwembad in Nederland. Doordat een drijvend zwembad specifieke eigenschappen heeft kon sommige WHVBZ regelgeving niet uitgevoerd worden. Ik heb hierover veelvuldig contact gehad met de provincie. Uiteindelijk is overal goedkeuring op gegeven.
Na de geplande exposure periode is het zwembad verkocht aan de gemeente Amstelveen, waar het verder is gegaan onder de naam 'PoelsUp'.
Dit is zwembad De Beeck. Het gemeentelijk zwembad van Bergen, Egmond en Schoorl. Dit heb ik 11 jaar voor eigen rekening en risico geexploiteerd. Om genoeg omzet te genereren heb ik mij vooral gestort op het gegeven van (privé) zwemlessen en sportlessen. Gemiddeld kregen hier 1400 kinderen per week les. Speciaal voor de kinderzwemlessen heb ik een eigen lesmethodiek ontwikkeld die wij ook in mijn andere zwemscholen gebruikte.
Hetzelfde zwembad vanuit een andere hoek.
Uiteraard zorgden we ook hier voor leuke evenementen om klantbehoud en klanten groei te bevorderen.
Helaas is dit zwembad 1 jaar na mijn exploitatieperiode afgebrand en is er een geheel nieuw zwembad voor in de plaats gekomen dat op dit moment beheerd wordt door Holland Sport.